dimecres, 15 de gener del 2014

LA MEVA VIDA SI FOS FAMOSA. NÚRIA JOVÉ

Si pogués decidir el meu destí m'agradaria ser un personatge famós per ser una genial il·lustradora dels premiats llibres de la meva germana. La meva germana seria premi Planeta 2019 pel llibre titulat “El rostre en els peus”. Jo seria la magnífica il·lustradora amb uns dissenys en tres dimensions i tres colors: blanc , negre i blau.

Les dos apareixeríem en els mitjans de comunicació fotografiades juntes i ens coneixerien pel pseudònim de “La Garduña”. Ens veurien a la televisió, a la premsa , en Internet i ens sentirien en la ràdio parlant meravelles del llibre. Ens demanarien autògrafs que nosaltres signaríem amb molta il·lusió i amb el millor dels nostres somriures sense oblidar mai que gràcies a les persones que ens llegissin nosaltres podríem portar una vida acomodada. Podríem viatjar molt, que és el que més ens agrada, i coneixeríem a moltes persones, i cultures diferents. 

Potser el pitjor de ser famoses seria haver d'assistir a determinats esdeveniments amb l'objecte de donar-nos a conèixer : signar llibres, debats en la televisió, participar en festes, sessions de radi, entrevistes, sessions de fotos…

Ens agradaria fer xerrades en els Instituts per fomentar el gust per la lectura . M'agradaria dir-los als alumnes que després de llegir “El rostre entre els peus ” quedarien enganxats per sempre a la lectura la qual cosa els faria molt més feliços.

Seria realment emocionant estar amb la meva germana, treballar amb ella, viatjar, conèixer els millors llocs del món, i saber que jo tinc un talent que les persones valoren.  Viuríem en un poble, al nostre poble *Seròs, perquè les ciutats ens agraden solament per a visitar-les. Tindríem dinou i divuit anys i tindríem cadascuna la nostra pròpia casa, una al costat de l'altra. Tindríem un gos cadascuna i aniríem a visitar els nostres pares cada dia sempre que poguéssim. 

El nostre segon llibre es titularia “Collita humana” i seria encara més important que el primer i ens col·locaria en la llista de candidats per accedir al premi Nobel de literatura. I…ens tocaria esperar…